Automatisering is de toekomst.

Tegenwoordig gaat alles via computers, robots. Alles wat nog mensenwerk is zal deels in de toekomst geautomatiseerd worden. Zo ook de klantenservice. De klantenservice kan deels geautomatiseerd worden. Denk hierbij aan een chatbot. Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner. Ken je Chatman van vroeger op MSN nog? Hij was een chatbot die op je gekste vragen reageerde. Dit is al meer dan 10 jaar geleden. Toen bestond de chatbot al!  

Een geautomatiseerde chatbot, hoe werkt dat? 

Een chatbot bouw je zelf of kan je laten bouwen. Je begint met de kennis die je hebt, dit kan van alles zijn. In de detailhandel zullen dit vooral voorraad vragen zijn of dat de klant iets zoekt. De klant begint met het stellen van zijn vraag en de bot zal hier op antwoorden. Hoe meer de bot gebruikt wordt, hoe meer informatie hij verzamelt en hoe uitgebreider hij kan worden. De chatbot wordt naarmate zijn gebruik slimmer en uitgebreider. Na een tijdje heeft de bot zoveel informatie verzamelt dat hij een gewoon gesprek kan voeren met de klant. Je ontzorgt je eigen medewerkers en bedrijf hier mee. Je hoeft er namelijk, op het verbeteren na, geen tijd in te investeren. Natuurlijk zijn er klanten die liever een persoon spreken. Deze kunnen dit in de chat aangeven, de chatbot verbindt ze dan zo door met een medewerker. Zij kunnen dan samen het gesprek voeren.  

Een chatbot implementeren op je website. 

Chatkracht is gespecialiseerd in de online klantenservice. Denk hierbij aan het online chatten met klanten, mails beantwoorden, flowbots bouwen of een chatbot inrichten. Wij nemen graag contact met je op om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor jouw bedrijf of website. Dit kunnen we doen door een deel uit handen te nemen en de werkdruk te verlichten of door samen te werken.